Vise fra Synnamyra1
Tekst: Ivar, Arnold og Odd (som har tillatt seg å dikte flere vers — andre mottas med takk!)
til melodien "No livnar det i lundar" av Ludvig Mathias Lindemann i 1875 (opprinnelig tekst av Elias Blix)
Vår versjon er dessverre dystrere, skapt i Oskars bursdagslag seint i oktober, værmessig langt unna livlige lunder (KI-illustrasjon av Odd vha ChatGPT)
Nå svartner det i skauen
Nå mørkner det i li
Den heile skapning gruar
seg nu til vinterstid
Den fæle mann med ljåen
si'r det er sist på tid
Og snart så kommer snøen
Og åssen skar det bli?
Nå fryser snørr i barten
Je hoster og er klein
Og det er glatt på vegen
Mon tro je kommer heim?
1 Enhver forvekslingsfare med "Visa från Utanmyra" (Jazz på svenska, av Johanson & Riedel) eller for den saks skyld vårsalmen vi deler melodi med, er utilsiktet og fullstendig uberettiget...
1 Enhver forvekslingsfare med "Visa från Utanmyra" (Jazz på svenska, av Johanson & Riedel) eller for den saks skyld vårsalmen vi deler melodi med, er utilsiktet og fullstendig uberettiget...